星期三, 10月 24, 2018

【粵語小説】島城嘅輪迴(上)

「縣尉大人,今次大鑊啦!正話探子回報,韃子騎兵已經攻入嶺南道!廣州失守咗!」前哨隊長緊張嘅回報。

前哨隊長呢番話,搞到縣府大廳一片混亂。

「乜嘢話?廣州冧咗?噉皇上同信國公咧?有佢哋嘅消息冇?」

「失去咗嶺南天險,我哋香江城畀屠殺係遲早嘅事!」

「韃子騎兵所向無敵,抵抗佢哋肯定全軍覆沒嘅!縣尉,呢下點算先好呀?」

我沉默唔講嘢,成個腦好鬼亂。領兵抗擊韃子入侵嘅信國公文天祥而家音訊全無,少帝同成個行朝亦恐怕兇多吉少。我哋香江只不過係一個方圓百里嘅島上之城。城內守軍同老百姓加起嚟唔到五萬人,點可能打嬴兇殘嘅韃子大軍。

我嘅好兄弟劉柏佑似乎睇穿我喺度諗乜嘢,佢拍下我嘅膊頭,講:「大哥,唔使擔心,嗰啲韃子騎兵唔識水性。我哋香江城有鯉魚門作為海上屏障,我諗我哋一定守得住幾個月,到時再逼敵軍同我哋談判。」

「劉賢弟此言有理。」

劉柏佑呢番話疏解咗我嘅擔憂。

就係呢個時候,一個哨兵緊張嘅走入縣府,喘氣大叫:「縣尉大人,有急事…急事…禀報。」

「你慢慢講。」

「鯉魚門對岸集合一大批戰船!」哨兵話。

我一聽嚇咗一跳,拎起把劍,騎上馬衝出縣府,一路走到岸邊。

「唔通係韃子嘅水師?斃喇,而家我城毫無戒備,睇嚟今晚大家一齊死。」

到咗岸邊,望見遠處嘅戰船上飄緊「宋」嘅皇旗。咦,呢個唔係少帝嘅船隊麼?

「皇上駕到!請香江城全體官兵迎駕!」帶頭嘅皇船上一個太監叫道。

我帶領一班香江城官員行到岸邊,好誠心嘅低頭揖拜迎接皇帝嘅光臨。

「皇上萬歲、萬歲、萬萬歲!」

左丞相陸秀夫攜住少帝趙昺行上香江城岸。

「眾卿家平身。」少帝揮手。雖然少帝只不過係個九歲嘅細路仔,但係佢嘅舉手投足具有皇帝嘅風範,樣貌極之莊嚴。

呢次係我第一次見到皇帝,心裡邊非常之激動。

「香江城縣尉何在?」陸秀夫問。

「微臣在。」我跪低。

「皇上有旨,從今日起,香江城係大宋皇帝嘅行朝所在。」

陸秀夫嘆一啖氣,扶起我,話:「楊縣尉請起。天下就嚟亡於蠻夷,香江城係大宋江山嘅最後一寸土地,老夫希望楊縣尉同各位英雄能夠勤王攘夷,為我哋漢人嘅天下留低最後嘅火苗。」

陸秀夫呢番話,聽到我成個身滾起嚟,話:「微臣誓必保護皇上同大宋江山直到最後一啖氣、最後一滴血!」

「朕多謝你。」少帝話。

「香江城縣尉楊定浩聽命。」陸秀夫代少帝下旨,「今日係祥興元年五月初八,皇上冊封你為大宋護國將軍,御賜你一把尚方寶劍,命你統率香江城嘅勇士誓死保住大宋行朝。見此劍如見皇上,如有唔聽命令者,可先斬後奏。」

陸秀夫講完就交把尚方寶劍畀我。

「多謝皇上咁睇得起微臣。微臣願粉身碎骨都要保住大宋同香江城!」

夜晚,韃子大軍已經從廣州一路殺到珠江口,搶咗幾隻宋軍嘅戰船,準備侵佔宋朝最後一個領土——香江城。

前哨隊長回報咗前線嘅情況後,我立即用護國將軍嘅名義第一次集合香江城全部嘅鄉勇隊長嚟討論有乜嘢抗擊韃子嘅對策。

「各位兄弟,韃子已經殺到埋身喇,香江城同大宋嘅命運懸於一線,唔知各位有乜方法嚟擊退韃子嘅水軍?」我問大家。

「我而家就帶一班兄弟去殺呢啲蠻人個片甲不留!」陳隊長大吼。

「你咪亂嚟!你噉做等於帶大家去送死!雖然韃子唔識水性,但係佢哋人數多,打起嚟一定寡不敵眾。我認為咧,最好就趁住喺夜深時派我哋嘅蛙人小隊靜雞雞去破壞韃子嘅戰船,整沉佢哋,畀佢哋全部喺夢裡邊葬身大海。」李隊長提議。

「你都戇居嘅,你以為咁容易沉咩?嗰啲戰船原本係我哋宋軍嘅,點會咁容易畀你破壞到咧。」郭隊長唔認同。

「姓郭嘅,你憑乜鬧我呀?你自己有乜嘢好建議,即管講出嚟!」李隊長嬲咗。

「我認為最好係派一隊人馬兜到韃子嘅後方,然後燒晒佢哋嘅糧草,搞到佢哋亂晒龍,再派大軍正面殺佢哋一個措手不及!」

「黐線!而家成個大陸都係韃子,你點兜去後方點火啊?發夢都唔咁早呀!」

就係大家鬧嚟鬧去,搵唔到結論嘅時侯,我發覺我嘅好兄弟劉柏佑粒聲唔出嘅企喺一邊。

「劉賢弟,你有何高見?」

「對唔住,大哥。我一時諗唔到乜嘢方法。」劉柏佑回答。

我聽咗有啲失望,唯有對大家講:「好,咪嘈喇,我今晚會諗辦法,聽日我會決定點做。各位兄弟,早唞。」

會議噉就結束咗。

夜深之時,劉柏佑突然間嚟搵我。

「大哥,唔好意思打攪晒,其實我早有妙計,只不過唔想畀太多人知道,所以我正話唔講住,望大哥見諒。」

「劉賢弟,你太客氣喇,你有乜嘢妙計,快啲講嚟聽下。」

「係噉嘅,我哋……」劉柏佑細聲講出佢嘅計劃。

「妙計,真係妙計。好,我哋就依計行事。」

第二日,我對大家作出宣布:「今晚子時,我哋嘅水兵將會分頭坐廿隻草船去偷襲韃子嘅水師。」

「大哥,噉未免太過冒險咗喇。請大哥三思呀。」劉柏佑勸阻。

「唔需多講。我已經決定咗。呢個係軍令,邊個違令就斬邊個。」

劉柏佑好唔忿氣,於是佢偷咗一隻草船。就喺晏晝趁住哨兵換更嘅時候,偷偷地遊去鯉魚門對岸,即係韃子水師嘅基地。劉柏佑一上岸,舉起白布,求見韃子水師嘅將軍。

韃子將軍接見佢,問:「你呢個南蠻好大膽,你嚟呢度有乜嘢目的?你唔驚我會殺你呀?」

「將軍大人,小人嚟呢度係為咗愛投靠大元帝國,因為楊定浩嗰個死牙擦,自以為好犀利,睇唔起小人。小人就愛證明畀佢睇,冇咗劉柏佑,佢必死無疑。」

「你愛我點信你呀?」

「將軍大人,楊定浩嘅計劃就係今晚子時會用草船偷襲大元嘅水師。正話小人打探到一個消息,就係今晚香江所有嘅戰船都會集合喺深水灣,只要我哋先發製人,偷襲佢哋嘅船隊,搞到佢哋陣前大亂,然之後元軍一舉登陸香江城,到時嗰個小皇帝一定跪喺將軍面前嗌契爺。噉將軍大人就係滅宋嘅大功臣,名留青史啊。」

「哈哈,講得好!」

「等陣戌時小人會喺深水灣岸邊放火作為信號。將軍大人一睇到小人嘅信號,就帶水師殺入嚟。」

「好,一言為定。」


劉柏佑同韃子將軍傾好咗,就偷偷地返去香江城。

接近戌時,韃子將軍帶領五隻戰船共三千人水兵遊到深水灣附近,喺度等劉柏佑嘅信號,準備進攻。

到咗戌時,深水灣岸邊著起大火,韃子將軍下令進攻,全部戰船一齊遊入深水灣。點知一入到嚟深水灣,一隻宋軍嘅戰船都睇唔到。韃子將軍發覺自己中咗計,下令撤退,但係太遲喇,全部韃子嘅戰船好似豬籠入水,想走都走唔甩。

「點火!放箭!」我下令。

幾百支著火飛箭從深水灣嘅四面八方射向韃子嘅戰船。韃子嘅戰船忽然間變咗火船。韃子水兵全部人兵荒馬亂,唔係跳落水浸死,就係畀火燒死。

呢條計就係劉柏佑嘅妙計。佢一開始同韃子將軍詐降,呃嗰啲韃子嚟到深水灣,而我就埋伏所有軍隊喺深水灣嘅四周圍,準備打一場包圍殲滅戰。

我帶住一支突擊隊登上韃子嘅主戰船,喺船上同韃子兵打肉搏戰。

我一劍插死韃子將軍。當我準備宣布勝利時,突然間背脊一涼,畀人斬咗一刀,我成個人仆喺地。我轉身一睇,誰不知斬我嘅,唔係韃子兵,而係我嘅好兄弟劉柏佑。

「劉……賢弟?」

「哈哈,我呢個一箭雙雕之計犀利吧。借你嘅手殺死呢個死蠢韃子將軍,然之後乘機隊冧你,再一舉剷平成個香江城,滅咗沒鬼用嘅宋朝。到時大元皇帝一定封我做大官!哈哈哈!」劉柏佑大笑。

「你呢個……你呢個叛徒……你走唔甩嘅……」

「哈哈,你嘅突擊隊全部都係我嘅人。楊定浩,受死吧。」劉柏佑講完,就命令企喺我後面嘅突擊隊長,「斬佢嘅頭落嚟。」

喀嚓一聲,我見到我嘅身體少咗粒頭……

(待續)

沒有留言: