星期日, 3月 06, 2016

我嘅第一篇粵語博文

我只係一半嘅廣東人,我唔係好識講廣東話,但係唔知點解,最近鍾意咗研究呢個語言,尤其是粵語嘅漢字。諗起以前睇港劇嘅時侯,特別係戲入邊個啲角色佢哋講緊廣東話嘅時候,我心內邊會估,到底個啲廣東話係點寫?係乜嘢漢字寫嘅?係唔係同華語普通話嘅漢字一樣咧?(呢度嘅華語即係普通話/北方話,雖然我覺得噉嘅講法唔啱,因為廣東話係華語嘅一種。)



以前我一直以為廣東話同華語係用同樣嘅漢字,比如廣東話嘅「畀/俾」,我以為佢嘅漢字係「給」,直到我唱廣東歌時,發現原來「給」係讀 kap,唔係我以為嘅「畀/俾 bei」。原來粵語廣東話本身有自己嘅漢字書寫系統,係一種語言,並唔係乜嘢所謂嘅方言。

粵語俗稱廣東話,係漢民族語言系統嘅其中一種主要語言,流行於中國南方廣東廣西兩省、澳門、香港同埋世界各地嘅唐人社區。

講下馬來西亞嘅情況,除咗華語,呢度廣東話係唐人社區嘅強勢語言,尤其是吉隆坡到怡保,即成個中馬區,廣東話係社交語言,即出邊同陌生人買嘢、叫嘢食時用嘅話。唔似其他南方語言,比如客家話、潮州話、海南話淨係存在係屋企入邊。加上本地四個中文電台有三個係用廣東話為主,再加上港劇仲係呢度唐人比較鍾意嘅電視劇,種種原因令到廣東話響呢度非常流行。

好多人認為廣東話係方言,最大嘅原因係廣東話有音冇字,呢個諗法係錯誤嘅,因為我而家寫緊嘅係粵字,證明咗粵語係一種語言。粵語嘅歷史有兩千幾年,比起少過五百年歷史嘅普通話,粵語點會係方言咧?

今日就講咁多先,下次繼續。

沒有留言: